onsdag 24 augusti 2016

Hallen och en massa kreativitet




Jag har en massa kreativitet som inte kommer ut just nu. Kroppen skriker efter att få röra om i hemmet. Möblera om. Förändra. Men det gäller att hitta en lösning för alla möbler vi har (som maken inte flyttar i onödan) och nu finns det inte så mycket som vi vill göra oss av med heller. Egentligen har jag aldrig haft något stort behov av att röra om så mycket, mer än mindre möbler kanske, men här i lägenheten känns behovet mer påtagligt. Att flytta på saker ger ny energi och jag älskar att vara kreativ.

Jag har också fått en idé till förändring i sovrummet (som är det sista rummet vi har kvar att fixa i lägenheten) och jag jobbar på att få med maken på noterna. Han är ju, som jag skrivit tidigare, inte lika sugen på att lägga ner för mycket jobb här, eftersom hans tankar ständigt går till att försöka hitta något eget. Jag förstår honom mycket väl, men det är svårt att bara sitta och vänta. Tänk om det dröjer tre år till? (Ve och fasa, varför tänkte jag den tanken??)

Hur som helst. Dagens bilder är från vår hall som den ser ut nu. Älskar fortfarande tapeten där inne. Den ger en sån skön känsla tycker jag.

Ha den bästa dagen!

Kram
Jenny


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar