fredag 26 augusti 2016

Diy, förrådsfynd och ommålning


Jag gillar faktiskt hösten. Varje sommar känns det så vemodigt när sommaren bara är borta, ofta från ena dagen till den andra hos oss här i norr, men på något konstigt sätt är det som att min kropp ändå känner hopp inför hösten. Lugnet infinner sig. Allt saktar ner efter en hektisk sommar då man vill hinna så mycket. Tid för att bara andas. Se färgerna. Hösten står också för nystart kan jag känna. Kanske till och med mer än när nyåret kommer. Det har jag nog med mig från skoltiden. Allt började om i Augusti. Nya tag. Nya mål.


Höstkänsla i vårt hem är att få in lite mörkare toner, mer beige och grått. Och att få bort det blå som känns mer sommar. Maken och jag gick igenom några kartonger i vårt förråd och då hittade jag några ljusstakar som fått vila ett tag. De var vita i grunden och jag blev bara så sugen att få dem grå istället. Som tur är gillar maken att måla så han målade dem i Ottossons varmgrå färg, som vi använt på många av våra möbler.


Det är så härligt med den här färgen. När saker är nymålade så är den väldigt blank. Men bara efter ett tag blir den matt. Och vansinnigt vacker. Det behövs inte så mycket för att man ska få en ny känsla. Lite färg är inte att underskatta.

Ha den bästa helgen vänner. Och tack för att ni tittar in här.

Kram
Jenny



1 kommentar: