onsdag 27 augusti 2014

Äventyr

 Eija och hönan Agda(?) i en fotografering för Lantliv. Foto Jenny Karlsson

Mitt liv är ett virvlande äventyr just nu. På så många sätt. Jag får göra de mest roliga, underbara och utmanande saker som är så goda för min kropp, min själ och mitt sinne. Och jag känner djup tacksamhet. För att jag en gång för länge sedan började hitta ett frö till något som jag älskar att göra. Och det fröet har visat mig vägen framåt, i så snabb takt som jag har vågat ta emot. Ibland har fröet önskat mer av mig än jag har vågat och när jag har backat så har fröet väntat på nästa tillfälle att ge mig chansen igen. Chansen att utvecklas.

Jag tror verkligen att livet handlar om just det. Att utvecklas. Som människa. Med de begåvningar som man har. Och det gör vi om vi vågar följa våra drömmar och testa våra gränser för att se vad som faktiskt är möjligt. För där vi tror att gränsen är, där är bara början.

Jag har mina dagar. När jag tycker allt är skit. När ingenting går som jag har tänkt och när jag tvivlar mer än sunt på mig själv. Och så är det. Men jag försöker vänta ut de dagarna. Och så plötsligt, när energin kommer tillbaka, så försöker jag igen. Bara en gång till. Och jag är igång igen. Fröet hoppar vidare. Till nästa möjlighet.

Jag har bestämt mig. För att leva mitt liv fullt ut nu. Det har varit on hold på tok för länge. I väntan på de barn som vi aldrig fick. Tiden är inne och hjärtat viskar till mig - "Äntligen".

Kram
Jenny







7 kommentarer:

  1. I am so glad for you that you have decided to embrace life, but I am sorry for your disappointment too. Best wishes always! "This is the day the Lord has made. Let us rejoice and be glad in it."

    SvaraRadera
  2. Och hjärtat ska man lyssna på,

    kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  3. Låt hjärtat visa vägen...
    Kram från Anna V

    SvaraRadera
  4. Ja, ja, ja !!! Vad glad jag blir att läsa det ! Jag hållar alla tummar för dig i äventyret och önskar dig lycka till. Jag ska också ut på äventyr i livet. Snart hoppas jag :)

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  5. Såå skönt att höra att du äntligen känner och tänker så! Lev bara! Tiden är här och nu! Det finns inget att vänta på..tiden bara går annars! Kram

    SvaraRadera
  6. Glömde säga... Superfin bild på Eija! :)

    SvaraRadera
  7. Så skönt, Jenny! Vilken frihet! Lycka till med det fortsatta äventyret!

    Många kramar, Tove

    SvaraRadera