måndag 28 april 2014

Kortvecka och helgen

 Gumman bryr sig inte om helgdagar. Hon vilar vilket som.

Ny vecka och den här veckan går vi in i min favoritmånad. Sköna maj välkommen...
Helt ärligt har jag lite svårt att förstå att det snart är maj igen. Men jag är tacksam. Det känns fantastiskt! Den här tiden på året känns som en fredag - det bästa är liksom kvar.

I helgen har vi fått ut alla utemöbler, bland annat vårt skåp från ifjol, och nu återstår faktiskt mest lite piffning från min sida. Och lite grönska! :) Jag tror aldrig att vi har varit så här tidiga med att ha tomten i ordning. En riktigt skön känsla. Någon gång ska ju vara den första ;)

Hoppas att er måndag är fin. Nu kör vi, det är ju kortvecka ;)

Kram
Jenny



 

4 kommentarer:

  1. Fin kisse. Vi har två svarta tjejer. Ja, visst har det varit en härlig helg på tema trädgård. Tror alla som med trädgård har varit ute och grejat med stora och små projekt.

    Kortvecka gillas enormt mycket!

    Ha det fint.

    SvaraRadera
  2. Visst är den helt ljuvlig tiden som är nu! Man njuter av naturen och alla dofter, ljuset.. Visst är det härligt att det bästa är kvar!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Ja ibland överraskar man sig själv hihi;) Här är INTE i ordning på utsidan, jag är just nu glad att det är hyfsad ordning i huvudet hihi;);)

    Fin katt!!
    Kram Milla

    SvaraRadera
  4. Mysigt! Igår fick vi jaga bort en räv från grannens gård där Signe var. Råkade bara titta ut och Signe märkte ingenting...sprang ut och räven smet...puh. Ja vilket väder vi hade! Underbart! Nu i helgen får man chans att jobba inne igen! :) Ha en fin helg!

    SvaraRadera