onsdag 20 november 2013

Helgens pyssel


Vi har en liten tradition, maken och jag. Den innebär att vi tar en mysdag varje år innan jul (helst innan advent) och bakar. Jag brukar tända ljus, spela julmusik och inte en fläkt är påslagen så att alla goda dofter får smyga sig runt i huset. Jag älskar såna traditioner. Att få skapa lite känsla inför jul. I helgen som var blev det en sådan dag. Maken snurrade lussikatter för brinnande livet. Nu är frysen och hjärtat fyllt.

Ha en skön onsdag!
Kram
Jenny

5 kommentarer:

  1. Härligt med sådana traditioner!!

    SvaraRadera
  2. Åh va mysigt! Kan nästan känna hur gott det luktar faktiskt! :) Själv så åt jag en köpt lussesnurra och drack lite glögg igårkväll. Är nästan godast med glögg nu, sen i december då är jag inte lika sugen längre! :) Man behöver njuta lite i november oxå för det är så tråkig månad! Sen går det så fort i december så man hinner knappt blinka! Bäst att börja njuta i tid! :)
    Hmmm...undrar när jag ska baka?! ;)...äsch jag hinner nog så småningom! Ha det! Kram :)

    SvaraRadera
  3. Så mysigt att ha sådana traditioner!! Nu blir jag sugen på att baka jag också.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Låter som en härlig tradition! Igår premiärdrack vi glögg, köpte Per Morbergs på Konsum för flaskan var så fin, annars är jag inget fan av honom, ha ha.

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera