torsdag 12 september 2013

Hösten på väg

 En av mina energihöjare här hemma.

Dimman ligger fortfarande tjock men jag tror att det kan bli en riktigt fin dag. Hösten är verkligen vacker och den klampar in med stormsteg. Jag förundras över att den kommit så fort fast det varit så varmt och fint väder men jag konstaterade att det måste ha med ljuset att göra. För mörkt börjar det bli! Snart är det dags att tända kakelugnen för första gången den här säsongen. Det brukar vara en riktig höjdare! Jag är verkligen tacksam över att vi har en kakelugn att elda i. Det är livskvalité för mig. Det är nog inte så tokigt med höst ändå. Trots allt.

Hoppas ni får en fin dag idag!

Kram
Jenny


2 kommentarer:

  1. Hej! Jag accepterar hösten mer än vanligt i år! Blir faktiskt förvånad över mig själv..men så har det ju varit en superfin höst, varmt och soligt och till och med varma kvällar! Det kännns härligt att få köpa lite nya höstkläder och klä sig lager på lager. Sen tror jag oxå att det beror lite på att man får mer rutiner och så. När det är sommar så ska allt va så glatt, somrigt och man får nästan prestationsångest över vilken fantastisk sommar man ska ha haft..i alla fall jag. Nu börjar träning, nya tv-serier, projekt osv. Passar på att njuta av de sista varma höstdagarna!Hos mig har vi redan eldat i kakelugnen..var ju lite kyligt ett tag. Signe börjar komma in i rutiner oxå och vill sova med mig för att värma sig, mysigt!:) Snart helg! Ha det bra! Kram

    SvaraRadera
  2. Jag är så tacksam att jag bor i ett land med fyra olika årstider. Alla årstiderna har sin charm och tänk så härligt det är att följa naturens skiftningar.

    Er fina katt ser precis ut som vår katt Signe.
    "Ett hem utan en katt är enbart ett hus!"
    Kram Anna

    SvaraRadera