torsdag 27 juni 2013

Tacksamhet och ommöblering


Vi har haft några dagar med sämre väder men det gör ingenting. Det finns så mycket vackert att titta på just nu. Delar av våra pioner står i blom och jag försöker plocka in dem så att jag kan njuta av dem hela dygnet. De står överallt, i salen, hallen, matrummet, badrummet och sprider sin ljuvliga doft. Jag kan inte få nog.
Just nu i skrivande stund känner jag en sådan tacksamhet. För att jag får hjälp med det jag behöver, för att jag är älskad för den jag är,  för att det är en fantastisk sommar och att jag har allt jag behöver. För att jag har hittat verktyg som hjälper mig att utvecklas. Jag har precis läst Malin Berghagens underbara bok om hur hon hittade yogan och fick hjälp av den att hitta ur en svår kris. I den skriver hon att livet handlar om att hitta sina unika begåvningar, och använda dem i andras tjänst.
Det far en rysning över min kropp när jag skriver det. Att använda våra begåvningar i andras tjänst. Så klokt och så självklart. Det är kanske inte alltid så lätt att se sina egna begåvningar men det tillhör livet att hitta dem och när vi gjort det ska vi dela dem med andra. För det är när vi delar saker med andra, som vi läker och blir hela själv. Det finns något i mig som både älskar det djupa och det enkla. Det finns en fantastisk kombination i det.
Det var länge sedan jag visade någon bild från vårt hem. En liten ommöblering har skett i vårt matrum och med pioner på bordet så är min dag gjord.

Ha en fin vecka med kärlek!

Kram
Jenny

7 kommentarer:

  1. Tack för en trevlig blogg.
    Pioner är verkligen så fina och doftar så ljuvligt. Tyvärr har vi inga men det ska jag nog se till så att vi får några så småningom.
    Ha en fortsatt bra kväll
    Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla själv! Kul att du gillar den.
      Vi hade inte heller några när vi flyttade in och de är förvånansvärt lätta att sköta så att de blommar. Kan varmt rekommendera dem!
      Kram
      Jenny

      Radera
  2. Visst är pioner ljuvliga!! Så fint det blev med matbordet där. Så tänkvärt och fint du skriver! Och din gåva måste vara att motivera och inspirera, att få människor att tänka rätt. Jag får alltid en dos med eftertänksamhet, feelgood och en liten kick därbak att utvecklas när jag kikar in till dig, tack!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh goa Anna! TACK! :) Jag älskar att göra just det. Det är nog därför jag har den här bloggen och inte kunnat avsluta den. Sedan vet man ju inte om det jag vill säga når fram men när det gör det så blir jag lycklig! TACK TACK TACK! KRAM Jenny

      Radera
  3. Hej! Såå fint det blev när ni möblerade om? Vilket härligt ljus från fönstret och grönskan! Nu blev jag jättenyfiken på boken! Den vill jag oxå ha..måste kolla upp det! Ha en härlig helg! Kram :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! :) Det gäller att stoppa energin bara, så att den inte rusar direkt ut i burspråket men det känns som om det är ok. Jaa! Köp boken. Den är vacker och tänkvärd. För mig hade den kunnat varit myyyyycket längre! Kram Jenny

      Radera
  4. Pioner är verkligen härliga, har bara en inne och den doftar åtminstone i hela köket. Är lite känslig för starka dofter så det räcker nog med en i taget för mig. Vad fint ni har i burspråket!

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera