onsdag 21 mars 2012

Meditation


I dagarna har jag provat meditation för första gången. Det var verkligen givande! Jag har provat olika typer av avslappning förut men meditation var något helt nytt. Ibland tror jag att det är meningen att vi ska göra olika saker för att få svar eller komma vidare i våra liv. Det kan verka som att det dyker upp av en slump, men min högst personliga åsikt är att det inte är slumpen som slår till i livet. Det är meningen. Vi har alla hjälp att hämta när vi behöver det och om vi bara ber om den så dyker den upp. 

För mig har det varit något väldigt positivt och jag tänker fortsätta öva. Jag har alltid vetat att jag har en stark intuition men för att den ska bli starkare behöver jag lyssna och öva.


Så dagens ord här på bloggen är:
"Lyssna - och svaren kommer till dig"

Ha en underbar dag!
Kram
Jenny

2 kommentarer:

  1. Vad lustigt, det är andra gången i dag som jag får de orden till mig. Jag skulle vilja få svar, men jag har inte lyckats höra det än.
    Meditation verkar bra, jag tänker prova någon gång :)

    Kram till dig
    Anci

    SvaraRadera
  2. Hej Jenny!!

    Så många kloka ord igen här hos dig Jenny och välskrivet som vanligt, kort o koncist!! Meditiation, vow låter väldigt intresant fast har aldrig prövat! Lycka till och trevliga övningsstunder!

    Och njuta av våren!!
    Kram
    Pi

    SvaraRadera