onsdag 19 oktober 2011

Lilla gumman

Hej vänner!

Jag vill börja med att säga tusen TACK för de fina orden om vårt gästrum! Jag är helt överväldigad och så glad! Vad kul att ni gillade det :) Jag skickar en bamsekram till er allihopa!

Idag skickar jag en hälsning från mig och lilla gumman. Vi är ungefär lika trötta hon och jag :)Livet rullar på i 190 just nu och det känns. Kanske är det höstens mörker som sätter sina spår också? Enligt Feng shui borde vi bli bättre på att följa naturens gång, slå oss lite mer till ro när hösten och vintern kommer. Då ska vi vila, precis som naturen gör. Klokt tycker jag. Vi har mycket att lära av naturen.

Sköt om er i massor! Natti natti. Eller ja, nästan.
Kram

5 kommentarer:

  1. Blev du förvånad när du har ett så fantastiskt fint gästrum;) Ja det är klokt att följa naturens gång....Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Vilken mysis! Ja man får inte lika mycket gjort på kvällarna längre pga mörkret!..Signe vill inte alls gå ut som förut heller trots två tillfälliga varma dagar nu. De är smarta katterna..signe fattade direkt när värmen kom igång på elementen och sprang redan första dan ner till sitt favvoelement i tvättstugan och la sig på det!:) Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Jag håller med dig om att man borde förstå att varva ner till hösten, vila och samla krafter men det är minsann lättare sagt en gjort...
    Mysig bild på er lilla söta katt! Fin kontrast mellan glansiga och raka kattpälsen och den lurviga skinnmattan! Skinnmattar är pop även här på Hällkulla av våra hundar samt frusna fötter.... Borde kanske plåta en bild av hundarna när de myser på nån skinnmatta...
    Ha de bäst!
    Öva dig att skynda långsamt! :)
    Kram
    Pi
    PS Visst är det så att du själv gjort slottssängs stommen av gardinstänger?? Så himla fint, vill också ha men tror inte jag får till det i vårt svårt möblerade sovrum! Men vilken tur jag har som får njuta lyxkänslan genom att titta på ert gästrum....:)

    SvaraRadera
  4. Jag hälsar tillbaka till er :) Hoppas att ni snart känner er pigga igen !

    Jag tror också att det är bra att följa naturens rytm, vi är ju en del av den.

    Kramar
    Anci

    SvaraRadera
  5. I too think we should follow the rhythms of nature....your lovely cat knows how to relax ...sometimes I can't believe how many hours a day my cats sleep...especially when it's cold weather. Have a nice day.
    Gail x

    SvaraRadera