torsdag 28 juli 2011

Tack!


Jag försöker verkligen njuta av livet just nu. Även om allt inte är som jag önskar så finns det så många bra saker som jag kan njuta av och som jag är så tacksam för. Det är viktigt att vara tacksam för det man får till sig i livet. Vill man få in nya saker så kan det vara bra att börja med att känna tacksamhet för det man redan har.

Idag blir det en trädgårdsbild här hemifrån. Vårt gamla träd som troget levererar mängder med frukt varje år trots att vi inte är så duktiga på att rensa upp det. Om ni tittar riktigt noga kan ni även se spaljén som maken snickrade under altanen i försomras. Det blev ett lyft tycker jag.

Hoppas ni får en helt underbar dag idag och tack goa ni för att ni tittar in här.
KRAM
Jenny

3 kommentarer:

  1. Hej Jenny!

    Rätt har du om att man bör först vara tacksamför det man har innan man önskar sig nåt mer!! Så förnuftigt men ändå en sak som kan ibland bli sidosatt!! Jag önskar innerligt att du nån dag får det önskar!

    Ha det gott, vännen!
    Kram av Pi som får nöja sig med mobilen pga sommarens åska gör sin efterväntade entre :)

    SvaraRadera
  2. En mycket klok och vacker inställning! Kram J

    SvaraRadera
  3. Visst borde man vara mer tacksam för det man har istället för att alltid sträva efter mer. Jag har blivit mer och mer sådan när jag ser saker jag gillar, att jag frågar mig själv om jag verkligen behöver dem.
    Vacker bild från er trädgård och spaljén var verkligen pricken över i!:)
    Kram

    SvaraRadera