fredag 17 juni 2011

Helg igen


Hörni, tänk, nu är det snart midsommarvecka igen. Vad fort det här året har gått.

Ute är det så vackert att det nästan gör ont. Man kan frossa i att ta in olika buketter och det känns fantastiskt lyxigt. Verkligen god Feng shui!

Här hemma händer inte så mycket just nu. Maken håller på med ett litet "eget" projekt så all tid läggs där och vårt hem börjar närma sig färdigställande. Självklart finns det alltid saker att jobba på om man vill det men för oss, just nu, är det så gott som färdigt. Det tog 9 år av hårt slit :) Jag kan inte säga att jag har ångrat något heller. Vi har lärt oss så mycket. Jag är ändå glad att vi har det här gemensamma intresset, annars skulle vi aldrig ha orkat. Att köpa ett stort renoveringsobjekt kan verkligen suga musten ur en om man inte är beredd på allt jobb som blir.

Jag tror att det är kärleken till gamla hus som har drivit oss på vägen och den är inte slut än ;) Jag tror den är evig :)

Kanske är det att 9-års dagen närmar sig när vi flyttade in här som gör mig sentimental :) Nog för idag iallafall! :)

Sköt om er, ha en UNDERBAR helg!!

Stor KRAM

Jenny

7 kommentarer:

  1. Hej! Håller med! Det är verkligen så vackert ute så det gör ont! Jag vill inte att det ska ta slut!..När jag går till jobbet blommar nyponrosorna för fullt och luktar så gott och samtidigt blommar hundkex och midsommarblomster och så allt grönt! Det är vackert nästan överallt! Vill bara va ute i det fina hela tiden! Planterade blommor igår, härligt! Oj, ja tänk att ni jobbat för fullt i 9 år men å andra sidan så har ni ju haft roligt oxå eftersom det är ert intresse så ni lär ju inte sluta "jobba på hus" :)...tror inte man kan sluta..man hittar nog alltid nåt man vill göra! Ha en jätteskön helg! Kram :) ps. vilken vacker header du gjort, så fint typsnitt!

    SvaraRadera
  2. Ja kärleken till gamla hus och ting slutar inte, jag har bott i mitt hus i snart 20 år och ändå är inte "allt" gjort:)
    Skorpan

    SvaraRadera
  3. ja det är sååå magiskt fint nu, med all grönska och färgglada blommor! Njuta är det enda vi borde göra nu...Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Tycker också att det är så vacker ute nu! Vill stoppa tiden!:)
    Ha en skön helg du också!
    Kram grodmamman

    SvaraRadera
  5. Hej Jenny!

    Ni har gjort ett fantastiskt jobb med ert hus! Allt jag sett på dina bloggar är ursnyggt och dessutom välgjort och man ser att det är gjort med kärlek till ert gamla hus! :) Ni all orsak nu att bara njuta av ert fina hem!

    Vi har nu i juli också bott 9 år i vårt hus! :) Än har vi inte det klart men vi är på en god väg!! :)

    Önskar dig en fin helg där borta, vännen!
    Njut!!
    Kram
    Pi

    SvaraRadera
  6. Javisst är det underbart, ljuvligt, inspirerande, doftande vackert ute nu! Man önskar verkligen att man kunde stanna tiden för en stund!
    Skönt för er att snart vara "färdigrenoverande". 9 år är en låång tid att leva i byggen...

    Önskar dig en fortsatt trevlig helg. Kram

    SvaraRadera
  7. Kul att jag hittade din blogg igen. Jag har njutit av bilder från ditt fina hem i olika tidningar! Tack för all inspiration!! Kram Lotta

    SvaraRadera