torsdag 19 maj 2011

Salsnytt


Hej vänner!

Tänk att det är Torsdag redan! Det är helt galet hur fort tiden rusar iväg nu. Eftersom det här är min favoritårstid så får det gärna ta och sakta ner lite nu :)

Det blir inte så mycket pyssel inne den här årstiden men idag tänkte jag visa en förändring som vi gjorde i vintras.

Golvet i salen har fått sig några lager färg och jag har fått in lite mer av mitt älskade 1700-tal. Ett steg i rätt riktning!

Enligt Feng shui är det inte så bra med rutiga golv eftersom man då får in en massa vassa hörn och just därför har jag valt att inte bryta golvet så hårt utan har en grund i en vitgrå färg och sedan en ljust beige färg på rutorna. Då blir det mer harmoni. Ju hårdare kontrast, desto skarpare hörn. Det kan även vara bra att tänka på vilken storlek man väljer på rutorna, så att det harmoniseras med rummet. Ni ska få se fler bilder framöver.

Hoppas att ni har en fin helg som väntar. Själv hoppas jag på lite sol efter en del regnande. Det skulle nämligen sitta fint med några små fräknar :)

Ha en toppenbra helg och tusen tack för all fin respons som jag fått av er!

Stor KRAM

Jenny

5 kommentarer:

  1. Hej..

    Guu så tjusigt, du har så bra smak.. ser jättefint ut, av det man kan se:-).Ha en toppen helg Kram Monica

    SvaraRadera
  2. Oj, vilket jobb det måste ha varit att få rutorna jämna och fina! Snyggt blev det verkligen!
    Skoj att ha dig tillbaka igen!

    Må gott och njut av dagen!
    Kram
    Pi

    SvaraRadera
  3. Ser verkligen bra ut. Ska bli roligt att få se fler bilder av det.

    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Alldeles lagom kontrast om du frågar mig :) verkligen fint, älskar rutigt golv och tycker det är jättekul att lära mig mer om feng shui. Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Kanonfint med rutorna! Och det var ett väldigt vackert skåp du har också.

    SvaraRadera